lördag 24 januari 2009

Ett litet hörn i dotterns rum där hon har ett sminkbord med en blinkande spegel, väskor, maskeradkläder, dockor och så. Sen dottern föddes har Stevie Wonders Isn´t she lovely legat mig lite extra varmt om hjärtat och för att flirta lite med Snövit och spegel, spegel.. så valde jag denna strof att sätta upp på väggen som en pratbubbla från spegeln. Kul idé tyckte jag men otålig som jag är så bara kladdade jag upp det på väggen så det blev ju helt snett och konstigt. Funderar på att bättra det så småningom genom att måla själva bubblan bubbelgumsrosa och ha vit text som jag gör i kontaktplast som jag NOGGRANT klipper ut efter mall. Men tills vidare ser det ut såhär:

2 kommentarer:

  1. Nu vet jag ju av egen erfarenhet av skrivande med fri hand på vägg att det ser mycket snyggare ut på bild, där syns inte alla skavanker, så jag förstår dig, att du vill snygga till och så, men ändå måste jag säga att jag gillar pratbubblan starkt just för att den inte är rak eller symetrisk och allt det där. Jätte snyggt. Personlig. Ser inte "köpt" ut

    SvaraRadera
  2. Ja det ser ganska illa ut, det är strukturtapet också(i hela lägenheten, suck) så det blir ju extra vågigt då. Jag gillar också själva formen på pratbubblan så det kan nog bli fint med mer noggrann text sen. Tack för komplimangerna!

    SvaraRadera