måndag 19 januari 2009

Sovrumsbry

Jag har bott i min lägenhet i snart ett år nu och har gjort mycket med den, tapetserat, målat och pysslat, men så mycket återstår. Nu har jag fastnat vid sovrummet, får inte ihop det riktigt och har redan hunnit måla om det två gånger. Hade bestämt mig för att det inte ska gå i bruna toner, dels då jag haft det innan och dels för att v-rummet går lite i brunt men nu hittar jag mest bilder på mysiga ombonade sovrum i beige/brunt. Jag har målat mitt sovrum i SILVER! Till det tänkte jag ha lila och kanske blått eller turkost. Har hittat lite fina inspirationsbilder. Men jag hade gärna velat ha lite blommor och djur också, fåglar och fjärilar kanske. Kan inte bestämma mig, lyxigt ochlite stramare eller mer bohemiskt?

Älskar denna sänggavel och svärdfisken, lyxigt, oväntat, vacker färg. Bilden från www. dominomag.com. http://www.dominomag.com/galleries/rooms/bedroom/colorbeds

Photo by Paul Costello / April 2006

Via denna blogg: http://madebygirl.blogspot.com/ hittade jag denna bild som inspirerar mig enormt, det är en fotograf som heter Chris Everard som tagit den.

2 kommentarer:

  1. Fisken är ju hur cool som helst! Vet du om man kan få tag på nått liknande i sverige?

    SvaraRadera
  2. Ja den är så häftig! Tyvärr vet jag inte vart man kan få tag i en sån men hojta gärna till om du får reda på det! Fast det är väl en riktig svärdfisk? Jag vet inte hur jag känner inför att använda döda djur i inredning..

    SvaraRadera