måndag 27 april 2009

A good bureau is hard to find..

Vill så gärna ha en gammal byrå att stoppa bebisens kläder i. Hade en till min dotters babykläder och det är så speciellt att tvätta, stryka(nåja, första gången iaf) , vika dem och stoppa i lådorna. Till dottern hade jag en sån där spånskivebyrå där lådorna lossnade så den kastades i flytten. Nu drömmer jag om en gammal, tung, rejäl sak i mörkt trä, är det ask? Min mormor hade sådana, flera stycken, kan inte ens hitta bilder på dem, de är höga och översta lådan sticker ut liksom. Är så dålig på stilar så jag kan inte söka på stil. Hittar chiffonjes(böjning?) som har den stilen men tror att de ska finnas som byrå, eller?

Typ en sån här:


Typ en sån här i någon läcker färg hade gärna också fått flytta in:

2 kommentarer:

  1. Tyckar väldig mycket om den sidste... den har en snygg färg.... :)

    SvaraRadera
  2. Ja, byråer är superbra möbler och snygga. Ja, inte alla förstås. En hög byrå med breda lådor sväljer ju massor.
    Guuud vad mysigt och pirrigt med alla förberedelser. Det är så mysigt att vänta! Hoppas du kommer att må bra resten av tiden och slippa illamående och andra krämpor.

    SvaraRadera