lördag 25 april 2009

Mer L `amour än glitter framöver..

Det har hänt mycket på senaste tiden, jag fick jobbet som jag var på intervju för, har jobbat några dagar där men det är bara lite då och då jag behövs. Dessutom hade jag tänkt att slutföra min uppsats i sommar och sen det stora, i november kommer ett litet nytt litet liv att ansluta sig till vår lilla familj! Det lilla livet finns visserligen redan men där det nu bor kräver det inga blöjbyten, bad eller rapningar. Och jo det stämmer, jag är ensamstående det är därför jag varit frånvarande, jag har varit skiträdd, haft panik faktiskt, alla förebrående tankar har snurrat samtidigt som jag faktiskt varit glad men vad ska den säga, och den? Jag har mått jäkligt illa också och nästan blivit deprimerad på kuppen, jag är inte bra på att vara gravid, men nu verkar det vända. Så det som snurrar i mitt huvud nu är bebisnamn, bebiskläder, bebis-sovplats, bebisvagn, bebis-plats-för-kläder, pojk-eller-flick-bebis, bebiskräk osv..

Så mer kärlek och mindre glitter lär det bli framöver, nu är det praktiska lösningar med obefintlig budget som gäller!
Denna vagga är underbar, finns på designtorget just nu för nästan halva priset men hur länge kan man ha en sådan liksom, känns inte som det mest ekonomiska köpet, men såå fin!

10 kommentarer:

  1. Oj, jag kan förstå att det är omtumlande men skönt att du verkar ha landat i tanken. Innerligt grattis säger jag!

    SvaraRadera
  2. Hej och stort GRATTIS till bebisen i magen:)
    Jag läser Persiljas blogg och hon länkade till dig nån gång och jag gillade det jag läste här och blev kvar:)
    Det löser sig säkert på allra bästa vis, det behöver ju inte vara en nackdel att vara ensamstående, även om det såklart är tufft ibland att alltid vara ensam ansvarig.
    Men det är ju ändå underbart med barn:)
    Jag väntar fö vårt åttonde i slutet av augusti:)
    Ha det bra, skönt att du mår bättre nu!
    Och - grattis igen!

    SvaraRadera
  3. Hemmabloggaren: Innerligt tack! Jag blir jätteglad för ditt inlägg!

    Carola: TACK för alla dina ord! GRATTIS till er också, kan tänka mig att du tycker två barn är lätt som en plätt då;)! Mina barn kommer ju ha samma pappa och han finns ju där till viss del men tyvärr inte fullt ut men jag är så förväntansfull ändå, jag SKA fixa detta! Längtar så efter bebisen. Hur mår du, då har du gått över hälften? Ska kika in hos dig nu! Tack igen!

    SvaraRadera
  4. Grattis till den väntade guldklimpen!

    SvaraRadera
  5. Åh tack! Blir jätteglad!

    SvaraRadera
  6. GRATTIS!! Så kul med ett litet nyste ;-) Förstår allt det omtumlande med tanken på en bebis, men det kommer gå jättebra ska du se. Sen är det en process varje gång, tycker jag. Har tre barn, och det är ju tur man har nio månader på att mogna med tanken på att bli flera.

    Lycka till framöver. Jag kollar in till dig lite då och då. Mig kan du följa på Twitter om du vill.

    www.twitter.com/baragry

    SvaraRadera
  7. Tack så hemskt mycket Gry! Ja visst är det tur, även om det är dryga månader! Idag fick vi höra hjärtat iaf så det känns jättebra och det blir mer verkligt!

    Vad bra att du skrev länk, har kollat via din blogg men den är försvunnen nu, synd, hoppas du kommer igen!

    Tack för lycka till! Hoppas ni mår bra! Kramar!

    SvaraRadera
  8. Men GRATTIS!!! Har inte varit här på ett tag, men det var ju fullt med nya inlägg och glad är jag för det. Gu va kul med en liten bäbis, jag blir allt lite sugen på en till ibland, hi, hi.

    All lycka till dig.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack så mycket! Blir så glad! Era tjejer är så fina tillsammans! Det är inte så långt mellan dem väl? Bebissugen är man ofta tycker jag:-)!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jo man blir väl det, så jag hoppas verkligen att mina Gulliganer vill ha barn när den tiden kommer så att jag kan låna barnbarnen och stilla bäbissuget då, för då KAN jag ju liksom inte skaffa fler barn, elelr vill nog inte iaf, hi, hi.

    Nej det är väl ingte så långt emellan dem, Storgulligan var cirkus 9 mån när jag blev gravid med Lillgulligan och om jag hade fått bestämma så hade vi fortsatt i den takten några bäbisar till, ha, ha.

    SvaraRadera