lördag 7 februari 2009

Fixar inför husesyn

Passar på att pyssla när jag är barnledig vilket jag är ett par timmar till. Tänkte låta er gå på lite husesyn men jag har mycket kvar att göra först. Just nu har jag bytt lampa i dotterns rum och jag är jättenöjd! Denna hade hon först:

Här är den provisoriskt upphängd i köket, den gör sig inte riktigt någonstans och i dotterns rum blev den praktiskt taget osynlig, det är så högt i tak.

Och nu har hon denna:
Blir så glad av hennes rum och nu blir jag ännu gladare, visst passar den en prinsessa! Är eg en juldekoration som jag satt prismor i!

9 kommentarer:

  1. Åååå vilken fin lampa dottern fick!!!! SUPER!
    Men den vita var också fin. Kanske kan du hänga den i dina breda fönster? Eller i badrummet eller i lilltoa om du har nån. På oväntat ställe liksom! Häng några pärlor i den i glada färger om du vill få den att synas mer...

    SvaraRadera
  2. Ja den är jättefin men den blir för pluttig på de flesta ställen men har tänkt göra som du också är inne på, badrummet eller sovrummet som är pyttelitet, då borde den bli mäktig ju, kanske? I köket har jag provhängt två ggr men den tar upp hela fönstret då, det är ju eg ingen liten lampa, den bara blir det här. Och jag kom på att den bara måste ha omatchande lampskärmar i massor av färger, tycker du inte?

    SvaraRadera
  3. Oj, vad mycket jag missat här under min renoveringsiver ;-) Vilken härlig lampa! Underbar.

    Älskar färgerna på din stol. Har du målat den, eller har du köpt den så? Visst är det mycket inspiration att hitta överallt, men jag känner att jag lider lite av samma problem som du. Jag gillar så många olika stilar att det egentligen blir svårt att hålla på en stil. Jag har försökt, med resultatet att jag tröttnat och sålt allt på Blocket.... inte särkilt ekonomiskt i längden.

    Vet du att jag försöker svara på era kommentarer inne hos mig? Tycker det blir så fin kommunikation då. Ser att du också gör det ;-) Inte alltid jag hinner, men jag försööker.

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kram Gry

    SvaraRadera
  4. Tack! Jag har målat stolen, har en till, jag har faktiskt tagit vit väggfärg och blandat m lite oljefärg och så har jag liksom jobbat in det som vore det en tavla eller så, man tager vad man haver;-)!

    Har du mer klart för dig vilken stil du vill ha nu?

    Förstår att man inte hinner svara när man har många kommentarer, ta det lugnt;-)!

    Ha en skön söndag! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Herlig lampe - heldig pige :-)

    SvaraRadera
  6. BARAGRY: Ok, jag lyder;-)

    Losarinas mor: Tack :-)!

    SvaraRadera
  7. Har en award och utmaning till dig, hos mig ;-) Bara om du känner för det.

    //GRY

    SvaraRadera
  8. Ok hur gör jag då? Är ju helt grön på allt, ska jag kopiera in texten från din blogg? Förutom dina svar då förstås! Men jag har fortf inte fattat hur man hämtar bilder från nätet, jag måste spara alla bilder på datorn först och sen kan jag lägga dom i bloggen. Ledsen att jag är så bakvänd:D, svara om du orkar! Kram!

    SvaraRadera