fredag 20 februari 2009

Vad gör man med en fredagkväll..

.. Jo man kan strunta i att städa och istället stå mitt i all röra och riva bort en ganska nytapetserad tapet och sätta upp en karta istället!

Denna tapet satt uppe tidigare, 39 kronors från Rusta och jag älskade den, den gjorde mig så glad! Men vad gör man om man hittar en hel väggkarta för 99 kr och inte har ngn annanstans att sätta den??

Vet att det är en dålig bild men det var den enda jag hittade på den gamla tapeten, försökte lönlöst spara den när jag rev ner den så jag kunde tapetsera med den ngn annanstans, den finns tyvärr inte kvar på Rusta nämligen, tipsa gärna om den finns kvar på ert Rustavaruhus!

19 kommentarer:

  1. Hej!! Har inte varit ute i bloggvärlden på en vecka, och fick abstinens i kväll ;-) KUL att du tapetserat med kartan. Den har jag också köpt och haft liggande i väntan på renovering av sonens rum. Var det svårt att tapetsera den? Jag kan kolla vårt Rusta om den andra tapeten finns kvar. Kontaktar dig om jag hittar den.

    Så fint du gjort i vardagsrummet. Härlig tapet!! Måste få se mera ;-)

    Ha en fortsatt skön kväll! Kram Gry

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du tittade in hos mig under din abstinens;-)! Jaså, har du också den! Den var faktiskt ganska lätt att jobba med, den är extremt tunn bara så man får vara försiktig när man lyfter den men iom att den är tunn så fäster den väldigt bra också och bra storlek på bitarna och man kan jobba lite med den för att passa in rätt, lite bubblor/veck blev det dock men inte farligt.

    Ska försöka ta nya bilder, måste ju städa först bara, blää:-)!

    Kram och en fortsatt skön kväll till dig också!

    SvaraRadera
  3. Glömde ju tacka för att du håller utkik efter tapeten, tack;-)! Kram!

    SvaraRadera
  4. vad fint med kartan!!!!
    Vet du jag har en sån rulle som du hade under! (har tapetserat en hylla bland annat) Den köpte jag på rea för en femtiolapp på vårt rusta för ett halvår sen så förmodligen är den slut men jag kollar också! Det kan ju finnas nån udda rulle kvar. Vad snygg den var uppe på väggen!!!
    Behöver du mycket? Jag har ju kvar en bit på min rulle...några våder...

    SvaraRadera
  5. Såg nu att din kostade 39 så jag minnns säkert fel, den var nog lika billig, jag kunde iallafall inte motså nåt så löjligt billigt för nåt så snyggt. Då kanske det inte var rea heller och då kanske den finns kvar!

    SvaraRadera
  6. Gulligt att du vill titta åt mig! Jag vet inte hur mycket jag behöver, vet inte ens var jag skulle ha den, hihi, kanske i hallen? Ville mest ha den om jag hittar ett perfekt ställe, tycker den är så himla fin och den gör mig glad. Känns inte rätt om jag fått köpa din och så vet jag ändå inte var jag skulle ha den, du kan ju tapetsera massor av smågrejer med den;-). Det var nog rea på dem tror jag, jag tittade på den flera ggr innan jag köpte, hade ingenstans att ha den men gillade färgerna så mkt. Hon på R&S(room and serve)-bloggen har också den i sitt matrum, skitsnyggt!

    SvaraRadera
  7. Jag har kollat nu och den finns inte kvar på vårt rusta. Synd. Du är som jag, vill ha rullarna ifall att. Jag har många rullar som aldrig kommit upp för att jag köpt dem bara för att de inte ska ta slut. Sen när jag bara köpt en rulle blir man ju lite låst för hur mycket man kan tapetsera. Tills nyss då när jag börjat pynta i mindre skala. Då kommer ju alla de där udda-rullarna till pass. Andra samlar på frimärken, varför inte tapetrullar? :D

    SvaraRadera
  8. Ok, tack för att du kollade, jättegulligt! Ja din pyntning är ett bra påfund! Haha, om vi startar en tapetsnutts/rulls-samlarklubb, tror du vi får många medlemmar?

    SvaraRadera
  9. Hej, va fint det blev, men jag kan förstå att du gillade den andra tapeten också :) Försökt skriva här innan men min dator krångla så jag inte såg koden.

    Jätte gulligt att du skrev att folk skulle rösta på mig, det värmer!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  10. Tack:)! Klart jag uppmanar folk att rösta på dig, jag röstade ju själv på dig så fort jag såg bidragen! Jättekul att du vann och såå välförtjänt! Kraaaam på dig!

    SvaraRadera
  11. Ville bara inom för att kolla läget nu i helgen. Men här var det tyst ;-)

    Bacillfri (hoppas jag) kram från Gry ;-)

    SvaraRadera
  12. Har så mycket att göra och tänka på nu på vardagarna att jag är helt slut på helgen. Jag har också känt att jag kanske ska sluta blogga för jag har eg inte så mycket att säga och för att lägga upp nya bilder på mitt hem måste jag först städa;-)..

    Har lite baciller, är förkyld, på ett konstigt sätt, är eg inte jättesjuk så men så matt och trött i kroppen och huvudet.

    Hur är det med er? Låter som ni har det jättejobbigt, hoppas verkligen ni kryar på er snarast!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  13. Tjo! vad coolt med en karta på väggen, det har jag aldrig sett förut, man blir ju lite världsvan på köpet oxå! Har aldrig sett den tapeten du visar men jag ska hålla kik, men jag bor i samma stad som Persilja och hon verkar ju redan ha span på den ;) Ha det fint

    SvaraRadera
  14. Kul att du kíkade in! Ja precis, lite pedagogiskt tänkte jag men gillade faktiskt den andra bättre känner jag nu! Gulligt att du ville hålla utkik men Persilja har redan prickat av er Rusta ja;)! Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  15. Det finns ingen regel för hur ofta man bloggar. Blogga bara när du känner för det. Sen kan du ju kika in hos oss andra och säga nåt så fattar man att nu är hon aktiv igen. ;D
    Enligt Feng Shui är det jättebra att ha en karta på väggen i barnens rum. Då kommer de att flyga högt i världen, se sig omkring.

    SvaraRadera
  16. Var hittade du kartan?Var det också på Rusta?Det blev kanonläckert.Ha det gott

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Snygg karttapet! Storgulliganen har en likadan på sitt rum :-)

    SvaraRadera
  18. Tjo! Färgerna som jag använt till klockan är pärlemorfärgerna från tiimari jag bloggat om längre ner på sidan. De ger nästan en metallisk känsla! ha det fint

    SvaraRadera
  19. Persilja: Det var en fin tanke, det känns lite bättre då!

    Mys liv och hem: Tack! Ja också på Rusta bara, 99 kr för hela en:)! Ha det gott!

    Tant Grön: Ja det var faktiskt du som tipsade mig, såg den hos dig först:-)!

    Rosa Hemmet: Tack för svar!

    SvaraRadera