onsdag 4 mars 2009

O skrämmande förändring..

Nu har jag inte gjort något nytt inlägg på jääääättelänge! Har tappat min skaparlust efter kartprojektet, trivdes mycket bättre med den förra tapeten, blev så glad av den så då är det ju lite trist. Har kommit på att jag nog inte gillar förändringar så mycket heller, är en "trygghetsjunkie", det behöver inte vara en bra, produktiv, utvecklande trygghet men dock en trygghet, i det vissa om inget annat. Tror jag funkar så inredningsmässigt också, alltså jag älskar att renovera, lägga till, utsmycka men inte att göra om det ursprungliga resultatet. Har också en massa annat som händer just nu, är arbetslös sen ganska lång tid tillbaka, om man räknar med mina studier har jag varit ifrån arbetsmarknaden i flera år, men imorgon ska jag ut och praktisera på ett företag och det finns viss möjlighet till jobb, ska dessutom på anställningsintervju nästa måndag och även annat är på gång och återigen gör sig trygghetsjunkien påmind och gör mig nervös och osäker inför stundande, skrämmande förändring..

Har pysslat liite:
Satte presentpappret jag fick om Grys paket runt bordet, ja jag vet att det överlappar lite men man kan ju inte vara helt perfekt;)! Tack Gry:)!

Detta är en lackad tapet som jag har i köket istället för kakel, eller över kaklet, den är vit, svart och grå med silverglitter i, roade mig med att färglägga och sätta dit paljetter och stenar, blev sådär, får nog hitta någon roligare färg men man måste ju prova sig fram!

Godnatt! Ska lägga mig, ska upp ganska tidigt och allt är nytt...Wish me luck;)!

6 kommentarer:

  1. Inte kul när det känns jobbigt och det blir många ändringar på en gång. Men jag är säker på att när du väl är i gång med praktiken så kommer du gilla det ;-) Vet precis den där känslan att man inte kan någonting längre när man gått föräldraledig, sjuk (som jag) eller arbetsledig. Som tur är brukar självförtroendet stärkas då man väl kommit över det där första och ser att JAG KAN!!

    Så smart att klä en rämsa runt bordet!! Blev ju jättefint ;-) Kul att du kunde återanvända det fina pappret. Har använt det i dag med. Har slagit in ett paket till lotteri på sonens hockeycup. Det innehåller hårvårdsprodukter och jag tänkte att det appellerar till tjejer åt minstone ;-) Inte lika kul för en pensionerad man att få hårvax, hihi..

    Gillar tapeten som du pimpat! Blev ursnyggt!! Påminner lite om tatuering, tycker jag. Du kanske kan hotta upp den lite till? Fast den är snygg som den är ;-)

    Ha en finfin helg, och lycka till på måndag!

    Kram Gry

    SvaraRadera
  2. Ja jag känner dels så, att man kommit ur allt, (har varit arb.lös så länge nu att jag inte kan se mig själv någonstans) men också att jag går bakåt ist för framåt, jag gick från ett butiksjobb till att plugga i 3½ år och nu packar jag upp varor och blir behandlad som att jag inga kunskaper alls har. Jobbar du nu?

    Blev ju så glad för pappret att jag ville kunna se det ofta, kom på att jag hade den kanten som jag tänkt ha ngn text eller dyl men detta är mycket gladare! Tror nog att Stig, 82 också hade blivit jätteglad, för pappret om inget annat;-)!

    Ja jag tänkte hotta upp den mer, vill att den ska vara mer färgstark, får se, metallicfärger eller något kanske..

    Har ni hämtat er från all "ohyra"?

    En finfin helg till er också!

    Tack för lyckatillet,(intervjun gäller ett jobb som ligger närmre min utb.)och dina kommentarer, blir så glad!

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Oj va du fixar, å fint blir det! kul med vingarna på stolen, har tidigare velat ah en vanlig trästol i rosa med vingar :)

    Ja de är ju lite större beroende på ras och sånt :) Våra svenska kor är ju lite mindre, denna har lite mixat påbrå om jag minns rätt.

    SvaraRadera
  4. Ja det hade nog blivit jättefint, finare, med rosa trästol och vingar, menade du såna vingar jag har då eller mer fasta vingar?

    Söt är han iaf:)!

    SvaraRadera
  5. Har du bara lackat tapeten och klistrat den på kaklet? Blir lite inspirerad av att prova själv, men vet inte hur man ska gå tillväga :P

    SvaraRadera
  6. Ja jag har lackat tapeten tre ggr med golvlack sen tejpat upp den med dubbelhäft. Denna tapet var ganska tjock och hade en lite gummiaktig yta, tror det är svårt med en helt i papper om man inte har glas över, sen har jag satt tapeten på längden också så det inte blir skarvar annat än i hörnen. Det funkar helt ok, en avtorkningsbar yta men det håller nog inte i flera år, men man kan ha glasskiva för de känsligaste ytorna eller stänkskydd eller så. Lycka till, men tycker ni har så fint som det är:)!

    SvaraRadera