lördag 14 mars 2009

Funderar..

Min lilla mockasin är hemma nu och blev jätteglad för bebisen i väskan som hon tyckte liften var såklart! Så kul att hon blev glad!

Ang. köket så känner jag bara att jag måste måla om NU typ, ska byta tapeten över kaklet men vet inte till vad, eller ska jag ha enfärgat där och tapet på väggen? Ngt måste göras men det måste bli 100% rätt också! Enfärgat över kaklet och udda tapetstuvar på väggen? En vacker tapet över kaklet och enfärgat, gult, turkost, rosa, havsgrönt på väggen? Att ha kaklet som det är är inget alt, en uuuurful persikofärgad bård finns runt varje platta!!!!! Har sparat de gamla luckorna med och tänkt ngn gång i framtiden göra om dem, sätta lister o måla i ngn kul färg men just nu tänkte jag jobba med de luckor som finns. Hjääälp!

2 kommentarer:

  1. Enfärgat över kaklet och tapetstuvar på väggen låter kanoners tycker jag. Egentligen tycker jag ju att man kan blanda mönster hur som helst, men om det är ett aningens stort projekt att sätta tapet över kaklet så skulle iaf jag använda mig av något enklare där som går att kombinera med mycket, på så sätt är det lätt att ändra inredning allt eftersom man tröttnar. Du hittar säkert någon bra lösning, lycka till :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tycker till! Det beror på tapeten hur stort projekt det är, den jag har nu är ganska tjock redan och har en viss yta så den behövde inte lackas såå många ggr och så har jag kunnat sätta den på längden, dvs, inga skarvar alls, så det är en fördel om man kan sätta på längden och det kan man ju med en enfärgad. Såå svårt detta, jag står bara inte ut med de gråa nu. Men tänker soligt gult på väggarna också, vill ju eg ha en jättefin tapet med metalliceffekt också, men det ska ju helst vara nästintill gratis också;-)..

    SvaraRadera