lördag 7 mars 2009

"Pica pica"

Kom att tänka på skatan när jag skrev att jag gillar sånt som glittrar, även om fler fågelarter gillar blanka föremål så förknippas ju ofta skatan med denna förkärlek som även jag har.

Vilken sötnos!

Hade tänkt ha tema fåglar, ev även fjärilar i mitt lilla sovrum men nu tror jag att jag ska begränsa det till just skator, det är faktiskt en väldigt vacker fågel och visst påminner denna lampa(som jag redan tänkt ha) mycket om just en skata!?

Bilder på skatorna lånade från Wikipedia, fågellampan som är designad av Hung-Ming Chen finns att köpa på designtorget.se där jag även lånat bilden.

4 kommentarer:

  1. Hung-Ming Chen lampa är en favorit!

    SvaraRadera
  2. Ja den är underbar! Jättebra pris på den också!

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra ide, kul med något annorlunda :) Skator kan vara så söta, Hur ska du få in skat temat? :)

    SvaraRadera
  4. Ja de är faktiskt jättefina, har inte tänkt på det innan men nu ser jag dem ofta lågtflygande med sina fina vingar utfällda. Vet inte helt hur jag ska få in temat, tänkte ju på den där lampan och sen har jag inte tänkt så noga, tänkte kanske svart/vitt + fåglar men är inte så glad för svart har jag förstått, jag får se. Har du ngn idé, du som är så kreativ:)?

    SvaraRadera