lördag 14 mars 2009

Mitt braiga och mindre braiga kök!

Tänkte visa mitt kök, jag både älskar det och ogillar det, vissa delar, jag blir glad av detta rum, det är nog atmosfären i det men det är för tamt, för lite färg.

Här kommer man in, griffeltavla på lilla väggen, anv till handlelista och så och av dottern som tycker det är helskoj att rita på väggen, tyvärr tycker hon inte det räcker med väggar man FÅR måla på..Till Tant Grön(klickbar):


Här kommer den tradiga delen tycker jag, har fått nya luckor, gråa men går svagt i lavendel, vilket jag skulle vilja jobba vidare på, vill ha nya tapeter eller färg, förra hyresgästerna som målat denna grå, de har tom målat in fönsterkarmens sidor så det ser mindre ut än vad det är:-(.


Hörnkök:


Hjälp emottages tacksamt så detta kök som har massa potential blir ännu trivsammare;-)!

9 kommentarer:

  1. JÄTTE FINT!!! Griffeltavlan med den vita ramen, kanoners, griffelväggen, turkosa stolar, köksbordet, ljuskronan, allt, me like!!! Och tack så mycket för den klickbara bilden :-)

    SvaraRadera
  2. Tackar! Alla bilder är klickbara, vet inte hur man gör så att de inte är det, nu kan man ju förstora och se varenda dammråtta som finns:-D! Ramen är från början en sån där lätt sak med billig konstig guldmålning! Hoppas du hittar en bra till din! Har förresten sett ngn som gjorde en ram av såna taklister i frigolit, blir jätteflott!

    SvaraRadera
  3. Jättesöta stolar! Ramen med griffeltavla är också fin!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Har kikat in hos dig också lite snabbt, så fin blogg och ert hem ser superfint ut! Måste göra fler besök!

    SvaraRadera
  5. Det är väldigt mysigt.

    SvaraRadera
  6. Tack Lone! Vill också ha någon sån fin tapet som ni ska ha, får se hur jag gör!

    SvaraRadera
  7. Jag har faktiskt funderar på frigolitlister eftersom jag har en hemma, fast jag skulle helt vilja ha en enkel tunn rälist runt om ,typ en sådan som brukar finnas runt griffeltavlor.

    SvaraRadera
  8. Alltså...jag kan inte låta bli att nappa när jag FÅR ge inredningstips för det är sååå roligt. Jag skulle måla bort den grå väggen i en annan kulör, kanske rosa...lila? Sen skulle jag ta in pasteller i prylar som du kan ha framme, burkar brickor osv. För basen är ju toppen till det. Din matplats är ju heeeelt bådrande och tuff. Cool helt enkelt. Fortsätt bara med stilen till köksskåpssidan.

    SvaraRadera
  9. Jag blir bara jätteglad för tips! Jag har faktiskt redan igår målat fönstret vitt ist för den kalla grå som var och när jag skulle gnida bort lite färg som som hamnat bredvid såg jag att det antingen funnits lila under eller om det fanns blå pigment i den grå så att det blev lila när jag gned, då kände jag att lila hade varit så fint, sen har jag tänkt på gult, solgult men så älskar jag ju tapeter också, har sett en jag vill ha, oriental garden, finns med bla rosa och turkos botten och jag hade nog aldrig tröttnat på den. Den är både färgstark, glad och elegant. Men det är kostnaden där som hindrar. Ska absolut plocka upp mer färgstarka detaljer så som du föreslår! Tack för tips!

    SvaraRadera